Enum
enum Choices { Rock, Paper, Scissors } // 3 Elemű enum definiálása
enum Result { Win, Lose, Draw } // 3 Elemű enum definiálása
Result PlayRockPaperScissors(Choices yourChoice, Choices enemiesChoices)
{
// Döntetlen
if(yourChoice == enemiesChoices)
return Result.Draw;
// Győzelem
if(yourChoice == Choices.Rock && enemiesChoices == Choices.Scissors)
return Result.Win;
if(yourChoice == Choices.Paper && enemiesChoices == Choices.Rock)
return Result.Win;
if(yourChoice == Choices.Scissors && enemiesChoices == Choices.Paper)
return Result.Win;
// Vereség
return Result.Lose;
}
Osztályok / Struktúrák
int globalVariable = 4; // Osztályon kívüli változót globális változónak nevezünk
// A jövőben nem fogunk globális változókat vagy metódusokat létrehozni!
// Változók és metódusok ezentúl mindig osztályon belül fognak elhelyezkedni!
class MyFirstClass // Osztály
{
// Változók osztályon belül de metóduson kívül:
// Osztály változók / Mezők / Field-ek
// Field-ek esetében a definiálás (érték kiírása) opcionális
// Ha nem adunk meg értéket, minddig a típus alapértelmezett értékét kapjuk
int intField = 13; // Egész szám Alapértelmezett érték: 0
float floatField = 23.5f; // Tört szám Alapértelmezett érték: 0f
string stringField = "Valami szöveg"; // Szöveg Alapértelmezett érték: null
bool boolField = true; // Logikai érték Alapértelmezett érték: false
void ThisIsAMethod() // Osztálymetódus
{
// Metódusun belül: Lokális változók
int i = 4; // Egész szám
float f = 5.3f; // Tört szám
string s = "Some text"; // Szöveg
bool b = true; // Logikai érték
// Lokális változókat használat előtt deklarálni és definiálni kell:
int myFirstVariable; // Változó deklarálása: Létrehozás
myFirstVariable = 5; // Változó definiálása: Kezdeti értékadás
int mySecondVariable = 3; // Változó deklarálása és definiálása egy sorban
Debug.Log(myFirstVariable); // Változó kiírása
}
}
// C#-ben a változók neve mindig kezdődjön kisbetűvel!
// C#-ben a metódusok neve mindig kezdődjön nagybetűvel!
// C#-ben az osztályok neve mindig kezdődjön nagybetűvel!
// Osztályok elemeit tagoknak (member) is nevezzük.
// Osztályok metódusait tagmetódusoknak, változóit pedig tagváltozóknak is nevezzük.