AnimationCurve és Gradient
[SerializeField] AnimationCurve animCurve; // Szabadon álltható görbe
[SerializeField] Gradiens gradient; // Szabadon álltható színgradiaens
void Method()
{
float t = 12.6f; // Hol olvassuk ki az szám értéket?
float value = animCurve.Evaluate(t); // Mi a függvény értéke az adott pozíción
t = 0.5f; // Hol olvassuk ki az szín értékek? (0-1)
Color color = gradient.Evaluate(t); // Mi a színérték értéke az adott pozíción
}
Layer-ek
‣
public class TestMonoBehaviour : MonoBehaviour
{
[Serialize, Layer] int layer; // ⚠️ Kell hozzá a fenti kód ⚠️
[SerializeField] LayerMask layerMask;
void Start()
{
int myLayer = gameObject.layer; // GameObject Layer-ének lekérdezése
// ⚠️ Kell hozzá a fenti kód: ⚠️
if(layerMask.Contains(layer)) // LayerMask tartalmazza-e a Layert-ét
Debug.Log("Layer is in Layer Mask");
}
}
Scene Menedzsment
using UnityEditor.SceneManagement; // Ezt a névteret be kell tölteni
SceneManager.LoadScene("NameOfScene"); // Build Settings-ben fel kell venni a listába
Animáció
[SerializeField] Animator animator; // Animációs állapotgépet tartalmazó komponens
void Method()
{
// Animációs állapotgépben lévő paraméterek állítása:
animator.SetFloat("Speed", 0.5f); // "Speed" nevű paramétert állítása 0.5-re.
animator.SetInteger("Weapon", 21); // "Weapon" nevű paramétert állítása 2-re.
animator.SetBool("Damaged", true); // "Damaged" nevű paramétert állítása true-re.
animator.SetTrigger("Attack"); // "Attack" nevű trigger-t aktiválása.
}