Ha a célunk az, hogy egy Vektort vagy egy számot egyenletesen közelítsünk egy másik felé, akkor jussanak eszünkbe a Towards függvények.
Korábban már írtunk olyan szkriptet, ami egy objektumot közelített egy másik felé.
Ugyanezt tudjuk sokkal rövidebben elérni a Vector3.Towards függvénnyel
A Towards függvényeknek mindig 3 paraméterük van. Sorrendben:
- Kiinduló pont
- Cél pont
- Maximum megtehető távolság
Több Towards típusú függvény létezik függően attól milyen típuson végeznek műveletet
floatSzámra- Bezárt szögre (
float) - 2D vektorra (
Vector2) - 3D vektorra (
)Vector3 - Elfordulásra (
float)
float Mathf.MoveTowards(float, float, float);
float Mathf.MoveTowardsAngle(float, float, float);
A maximum megtehető távolság egy float típusú szög érték és fokban kifejezve kell megadni.
Vector2 Vector2.MoveTowards(Vector2, Vector2, float);
A maximum megtehető távolság egy float típusú távolság érték.
Vector3 Vector3.MoveTowards(Vector3, Vector3, float);
A maximum megtehető távolság egy float típusú távolság érték.
Quaternion Quaternion.RotateTowards(Quaternion, Quaternion, float);
A maximum megtehető távolság egy float típusú szög érték és fokban kifejezve kell megadni.
Simított mozgás
Később foglalkozunk azzal, ha a célpont irányéba nem lineárisan, hanem valami módon simítva szeretnénk haladni: Simított mozgás